Gmina Sławków rozstrzygnęła przetarg na wybór wykonawcy, który wybuduje łącznik drogowy pomiędzy drogą krajową nr 94 a Euroterminalem i stacją PKP LHS w Sławkowie. Wskazała na Mirbud.
Inwestycja ma na celu rozwój transportu intermodalnego na styku dwóch szerokości torów. W ramach inwestycji powstać ma – w trybie zaprojektuj i wybuduj – nowy układ drogowy pomiędzy DK-94 a terminalami przeładunkowymi w Sławkowie. To łącznie 6,7 km dróg, w tym 4,6 km drogi klasy G i 2,1 km drogi w klasie technicznej Z.
Zadaniem wykonawcy będzie także rozbudowa DK-94 wraz z budową skrzyżowania sterowanego sygnalizacją świetlną oraz budowa trzech obiektów nad czynnymi liniami kolejowymi.
Do przetargu ogłoszonego przez gminę Sławków stanęło trzech wykonawców. Najtańszy był Budimex (180,3 mln zł), a najdroższa firma Nowak-Mosty (206,7 mln zł). Inwestor jako wskazał ofertę Mirbudu o wartości ok. 189,6 mln zł. Firma uzyskała więcej punktów w kryterium odnoszącym się do doświadczenia personelu.
Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, a także regionu i kraju. Zespół terminali w Sławkowie, gdzie znajduje się najdalej wysunięty na zachód punkt linii szerokotorowej LHS (tzw. Linii Hutniczej Szerokotorowej) są wpisane do sieci TEN-T, stanowią też element Nowego Jedwabnego Szlaku do Chin.
Gmina będzie realizowała to zadanie przy udziale dotacji z Polskiego Ładu (250 mln zł). Będzie to jednocześnie pierwszy etap budowy drogi łączącej S1 w Sosnowcu z terminalami w Sławkowie oraz DK-94.
W planach jest także rozbudowa samego Euroterminalu. W tej sprawie
podpisana została umowa inwestycyjna między spółką Euroterminal Sławków a Agencją Rozwoju Przemysłu. Koszt planowanej inwestycji może wynieść nawet 1 mld euro.